2012-04-17

Sumpiga kaffefiltertankar

Jag tog det sista kaffefiltret igår. Det kändes inte bra.

Ni vet när man köper kaffefilter kan man tänka: "himmel och pannakaka vad många filter. Jag kommer inte göra av med dem på hela min livstid". Jag minns att jag brukade använda flera åt gången och slumpmässigt slänga några i slasken för att jag tyckte synd om tillverkaren som inte kommer tjäna några pengar på mig.

 Nu för tiden tycker jag att jag köper kaffefilter hela tiden. Jag har kommit på att detta beror på kombinationen att tiden går betydligt fortare när man är äldre, och att jag med åren blir mer och mer kaffekärring.

Känns i alla fall bra att jag är den enda kaffekärringen i familjen. Min fru dricker inte kaffe. Jag konstaterade tillsammans med hennes föräldrar när jag träffade dem första gången att jag ganska snabbt skulle omvända henne så vi kunde ha ett liv fullt av minnesvärde kaffestunder.

Ju äldre jag blir, desto mindre tror jag på att jag kommer att lyckas...


4 kommentarer:

Fröken iDA sa...

Precis så har vi det med! Maken pimplar kaffe och sa tillsammans med sin familj för 10 år sen: att vi lyckades med vår svärson så du dricker snart kaffe du med!

Men jag var uthållig och nuförtiden serveras jag te utan att ifrågasättas en enda gång. :-) Skam den som ger sig!

Grabben i bloggen bredvid sa...

Jag har insett att vissa förbrukningsvaror återkommer regelbundet. Dessa försöker jag köpa i bulk och/eller via webben.

Jag lovar, en pall kaffefilter räcker bra länge ;)

Hovdamen sa...

Jag lär nog aldrig lyckas lära min man att dricka kaffe heller tyvärr. Det är en ensam sysselsättning även här.

Ha en bra dag!

Per sa...

IDa: Jag trodde bara det var jag som hade det så hårt.
Grabben: Du är så disciplinerad och strukturerad. Jag skulle vilja vara mer så, och därmed undvika kaffefiltertorka då och då.
Yoyce: En man som inte dricker kaffe. Det visste jag inte fanns