2012-06-09

Inköpslistan - De allra viktigaste nödvändigheterna att få med hem

Frun ville att jag skulle skriva inköpslista till hennes livsmedelsaffärsbesök:

Dricka - Vatten och läsk
Tvättlappar - pappers
Tandkräm - Två eller fler
Kärlek - Årskort
Sex - tolvpack
Bekräftelse - hel bal
Mjölk - tvåliters
Smör - till mackabruk
Bröd - ljust
Pålägg - Olika goda
Juice - både apelsin och äpple

Man får väl anta att hon kommer fatta vinken att jag längtar väldigt mycket efter henne just nu. Troligen kommer hon hem med en kartong drömmar...
...

4 kommentarer:

Maria sa...

Hon borde förstå....
Jag förstår och då är jag ju inte ens gift med dig!

Mammahäxan sa...

Jag gillar att du är så tydlig. Det gillar nog din fru också. Och eftersom hon är din fru så älskar hon dig. Och försöker väl i möjligaste mån handla efter listan..

Hörni sa...

En sån lista vill jag också ha!

Per sa...

Det blev småkakor