2012-09-16

Patetiska drogromantiserande snuskgubbar

Ni kanske tycker dom är gulliga? Ni kanske säger att dom har talang och att dom i så många år fyllt våra hem med skön musik?

Jag säger att dom där rackarna är ena riktiga praktexemplar av elakartade snuskgubbar som borde förbjudas att uttala sig om sitt drogmissbruk på ett förhärligande sätt. Eller ännu hellre, dom borde bojkottas av massmedia.

Spela gärna deras musik, men låt dom inte uttala sig.

Om jag nu gått för långt, och ni i massmedia inte går med på en bojkott. Snälla, snälla kan ni i alla fall inte gå med på att dom aldrig visas upp i bar överkropp. Det kan väl i alla fall vara ett relevant krav som dom flesta kan skriva under på?



...

8 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag skriver under på alla dina krav i det här inlägget.

Fru Venus sa...

Jag håller med dig i precis allt. Ex Ola Lindholm var misstänkt, alltså endast misstänkt, när TV sa tack och adjö. Plura åker dit och får ett eget TV program och säljer kokböcker. Ruttet.

Snokis sa...

Jag kan ju inte tala för andra, men jag tycker INTE att dom är gulliga!

Anonym sa...

De talar ju om dåtiden. Men ett snedsteg kanske är tillräckligt för att döma någon på livstid antar jag. Jag menar har man testat en gång så är man ju missbrukare. Åtminstone här i Sverige. Vart finns förståelsen?

per a sa...

Jag upprörs inte alls över att gubbarna knarkat. Dom får gärna i nutid röka på och snorta och injicera. Det är upp till dom.

Det jag blir förbannad på är att dom berättar om det som trevliga naturliga festargrejor. Deras reklam på bästa sändningstid kommer locka många att testa. Deras beeteende kommer indirekt ta död på en massa människor.

Anonym sa...

Stenåldersmentalitet verkar råda här. Ta ett glas vin och tryck i er era små piller för att döva ångesten. Resten av mänskligheten fortsätter framåt med betydligt sundare, ekologiska och naturliga berusningsmedel.
Cannabis är det naturliga steget. Precis som lågkolhydratkost vinner mark, precis på samma sätt är det dags att förändra våra drogvanor. Dags att överge skadlig alkohol och kemiska psykofarmaka-cocktails och istället börja införa cannabis på marknaden.

Vilka skatteintäkter som bara ligger och väntar på att få slitas ur händerna på de kriminella som idag styr marknaden.
Inför restriktioner på cannabis. Med skatt och vinster till vård för de som hamnar i missbruk och framförallt - åldersgräns.
Så länge cannabis är illegalt kommer våra barn att ha det alltför lätt att få tag på det. Kriminella säljer vad som helst, hur som helst till vem som helst.

Allt annat är naiv dumhet i den grövre skalan.

per a sa...

jag avvisar inte helt att jag möjligen är från medeltiden.


Jag har lite svårt att följa helt med i ditt resonemang tex att du talar om ekologi och små piller som du önskar att jag ska pilla i mig.

Men i den delen av det du skriver som jag fattar är jag totalt oenig. Legalisering och normalisering av droger innebär fler missbrukare, mer missär.

Att alkohol är lagligt är inget relevant argument för att legalisera andra farliga medel.

Jag har stor respekt för olika sätt att se på detta och anser därför inte att det är naiv dumhet i den högre skalan att ha annan åsikt än vad jag har.



Sus sa...

Droger får aldrig bli legalt.

Jag håller med dig Per.