2012-12-01

Tar I pis på mig


Den här trevliga lappen finns på en av toaletterna på min arbetsplats. Översatt till svenska:


Till dig som dagligen lämnar kvar en stor sjö av vatten (eller kiss...?) här på golvet:
Varför städar du inte upp efter ditt svineri?
Kunde du inte bara visa lite respekt för andra toalettbesökare, och torka upp efter dig!!!
Hur svårt kan det vara!!!?

Någon, för mig helt okänd person, har skrivit till en kommentar som jag tycker var väldigt kul:

Det må vaere en person som sejler sin egen sö!

Uttrycket "sejle sin egen sö" betyder ungefär "en som sköter sig själv och skiter i vad andra tycker". 

Där är ett liitet problem dock. Det skrivna innehåller några grammatiska vinklingar som tyder på att det är en utlänning, tex en svensk, som skrivit det. 

Jag antar att den personen, som alltså för mig är helt okänd, är lite orolig att bli påkommen för klotter. Och det kan eventuellt också vara så att den okända personen har en position i företaget där det vore ytterst pinsamt att ha en så här tydligt oseriös sida...

("Tar I piss på mig" är ett danskt uttryck som ungefär betyder "skojar ni med mig")

Inga kommentarer: