2012-01-23

En, fram tills imorgon, otackad vardagshjälte


Jodå, jag har varit ute på min årliga inköpstur i Magasin vid Kongens Nytorv. Två kostymer, två skjortor, två skor och ett par svarta jeans. Premiärturen för en av skjortorna skedde denna dag.

Hade möten hela dagen. Möte nummer två eller tre var med en kvinnlig kollega där vi diskuterade djupt allvarliga och viktiga frågor. Plötsligt, medan jag bredde ut mig kring etiska riktlinjer på en strategisk nivå lyfte kollegan plötsligt handen och sträckte den mot mig. 

-Jag ska bara..., sade hon och drog ut en nål som satt kvar vid halsen i skjortan. Hon räckte den till mig, jag tog emot den och lade den i handen, allt medan jag fortsatte min monolog.

Efter några minuter var vi färdiga och jag fortsatte till möte nummer tre eller fyra. Nu sitter jag här och undrar vart nålen tog vägen. Jag ska gå tillbaks till möterummet imorgon och kolla efter. Ska samtidigt tacka min kollega för det rådiga ingripandet. Jag kunde ju ha dött om jag råkat stöta in nålen i halspulsådern.
 

4 kommentarer:

Malla sa...

tur där!
men nej, jag hade inte kunnat ta innanlår eftersom vi är på Y-veckan och då hade det inte blivit ngn Y-rätt.
Jag lagar hela alfabetet. 29 veckor. Y-vecka nu.

Per sa...

I know.
Jag tänkte bara liksom att din jämförelse mellan Y och en kvinnlig kroppsdetalj borde göra att innanlår kunde gå under kategorin Y.

Sus sa...

Haha, det är tur att du har oss kvinnor som tar bort nålar och klisterlappar från dina kläder...;-)

Per sa...

Ja absolut. det var inte första och inte andra och inte tredje gången en dam försökte avlägsna delar från mig.