2012-01-26

Stolta mammor och Aftonbladets metoder

Det här skulle mycket väl kunna hända i min familj. Nej alltså inte att jag blev partiledare. Det vore helt omöjligt med mitt massiva ointresse för politik. Nej jag menar det där att jag ringer till min mamma och berättar att jag har fått nytt jobb. Jag är oerhört tydlig att det är ytterst hemligt ända tills det blir officiellt. Min mamma blir så otroligt stolt och glad och ger mig tusen kramar över telefonen. Telefonsamtalet avslutas med att jag igen förtydligar att det bara måste hållas konfidensiellt och min kära mor förstår och lovar att det inte skall yppas.

Sen ringer Aftonbladet till min mamma och frågar hur hon mår och hur hunden har det och om hon har några kommentarer till att dom dragit in busslinjen från hennes del av staden. Hon har många funderingar i detta ämne. Sen undrar dom om det påverkar henne mycket att resorna blivit dyrare till Malmö. Jovisst har detta påverkat mor för hennes yngste son bor ju där nere och hon är ofta och passar barnen, och mer resor lär det bli nu när den gode sonen kommer arbeta mer. Jaså, säger Aftonbladet, så han ska jobba mer han. Jo det ska han ju, han ringde igår och berättade att han kommer arbeta mer framöver, men jag fick inte berätta någonting om detta speciellt inte till er på Kvällstidningarna. Ja, men tack då säger Aftonbladet. Tack för ett trevligt och givande samtal...

Inga kommentarer: