2012-02-15

En försäkringstjänstemans glamorösa liv

MMS-email
Ni är säkert mycket nyfikna på hur en glamorös försäkringstjänstemans liv ser ut. Så här var det idag:



06.00 
upstigning och tvagning 



06.15 
väckning av två barn. Skrik och skäll, hot och löften för att få dem att ta på kläder, äta frukost, borsta tänder, leta upp vantar och mössor och gympakläder



07.30 
köra barnen till skolan, därefter mot bron och jobbet.
 


08.30 
diverse administration tex avbokning av norgeresa och dokumentering av mina ledarmål för året.



09.00 
helårssamtal med direktrapporterande



10.00 
Sparring med personalavdelningen om nytt ledarskapsprogram



11.00 
några korta avstämningar om diverse projekt och aktiviteter. 



11.30 
svara på diverse mail samt uppdatering av aktivitetslista



12.15 
lunch



12.30 
förberedelse med kollega av presentation som ska avhållas senare under dagen



13.00 
dialog om projekt som ska genomföras inom kort



14.00 ledningsmöte på video mellan tre städer



16.30 
kör hemåt. Pga olycka blir jag fast i trafiken en kvart



17.40 
hämtar upp sonen som står färdig och väntar utanför vårt hem



18.00 
skickar in sonen 15 minuter för sent till teckningskurs varefter jag sätter mig och förbereder några möten till imorgon



18.45 
kör hemåt, tankar, köper mjölk och snus och hämtar dotter hos kompis.



19.30 
äter kalla pannkakor och något som tycks vara panerade kycklingbitar



19.45 
gör sammanställning av några nyckeltal som underbygger argumentation vi hade på ledningsmötet



20.30 
läser saga för dotter, stannar i hennes säng och skriver blogginlägg om min dag 



20.55 
byter till sonens säng då han också har svårt att somna



21.15 
börjar beta av listan av aktiviteter som måste göras till imorgon. Mest förberedelse av möten



21.16 
kommer på att jag måste salta trottoaren



21.35
fortsätter jobba, avbrutet av kort paus där jag postar blogginlägg.



00.00 
slappar en kvart innan jag borstar tänderna och går och lägger mig


3 kommentarer:

Fru Venus sa...

Jösses, jag somnade till vid 15 tiden men vaknade igen efter kl 18 :-) Hur fixar du att sova så lite?

Per sa...

Det går, men jag är alltid trött, irriterad och jobbig.

Singelmamman sa...

Undrar om Fru Venus somnade när hon läste här. Hade hon scrollat i sömnen. Jag sover alldeles för lite också, på förmiddagen. Kvälls- och nattsovningen är helt ok.