2012-03-18

Nattsmyg med nattsmyg

Jag satt här och funderade om jag inte skulle ta och skriva lite om silverfiskar. De är ju mina kompisar sena nätter när jag hjälper barnen med nattbestyr eller själv måste ta en runda på toaletten. Jag brukar sitta där (jag är ju som bekant sittkissare) och se dom små liven smyga omkring och göra det dom nu gör och funderar då ofta på vad dom sysslar med, hur dom kom på att hälsa på hos just oss, och om dom har något socialt liv och om dom hänger ihop i par eller om det finns en alfasilverfiskhane som tar hand om ett harem av silverfiskhonor. Jag funderar på om dom föder levande ungar eller lägger ägg och jag tänker att jag måste googla om det någon gång.

Nu googlade jag. Och konstaterade att det inte finns något intressant att berätta om silverfiskar. Men en fin bild blev det till. 
 

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Stod det något om varför silverfiskar dör, på mitt badrumsgolv? Har jag för rent kanske...?

Som om jag skulle ha...

Per sa...

Nedtrampad silverfisk ligger?