2012-05-03

Högspänning för höginkomsttagare

Jag måste anmäla mig till det där registret som gör att dom inte ringer och försöker sälja saker på vår hemtelefon. I Danmark heter det Robinson-registret. I Sverige Nix, va?

Jag måste anmäla mig för det är så synd om säljarna. Jag skojar ju alltid till det med dom så dom blir helt förlägna.

Nyss ringde Elpris.se. Dom ringde förra veckan också:

Elpris.se: Hej, jag heter Johanna och ringer från Elpris.se. Jag söker den i hushållet som ansvarar för ert elavtal. 

Per A: Ok, det är min tioåriga son, men han är inte hemma just nu

Elpris.se: Då får vi be att få återkomma...

Per A: Ja, eller hur?

Idag var det inte helt överraskande precis samma inledningsfras:

Elpris.se: Hej, jag heter Niclas och ringer från Elpris.se. Jag söker den i hushållet som ansvarar för ert elavtal. 

Per A: Ok, det är väl jag det.

Elpris.se: Bla, bla, bla, bla. Vi arbetar för att få ner elpriserna bla, bla, bla.

Per A: Det låter ju bra, men nu är det så att vi är höginkomsttagare i det här hushållet och vi är beredda att betala mer för att få en riktigt hög kvalitet på vår el.

Elpris.se: Så ni är inte intresserade?

Per A: Håller du inte med om att det känns rätt svårt att få hem denna?

Elpris.se: Jo, det håller jag väl med om. Trevlig kväll...

...

7 kommentarer:

Fru Venus sa...

HA HA HA HA HA!!!
Nästan så jag önskade att vi hade telefonförsäljare på Åland :-))

Mammahäxan sa...

Vilken ork du har! Innan de ens hunnit presentera sig klart säger jag NEJ och lägger på luren. Undrar om jag missat något viktigt samtal på det sättet..Tycker telefonen är väldigt tyst nu för tiden;)

Per sa...

Jag tror säljarna uppskattar din metod mer, för dom förlorar en hel del säljtid när jag uppehåller dem med trams

nillas liv på pinnen sa...

Haha!

Synd med NIX på en sån som du.

Izabelle sa...

HAHAHAHA, önskar att jag också är så rolig ^^) O nej, avregistrera dig inte nånstans - då kan du inte lägga upp fler sådana här!

Kattis sa...

Kram!

Grabben i bloggen bredvid sa...

*haha*

Så där kan jag också bete mig periodvis när jag har tid. Det roligaste är att vara tvärtemot förväntningarna så att dom kommer av sig alldeles:
- "Hej, gillar du sport?"
- "Nej"
- "Men sport på TV då?"
- "Nej"
- "Du tittar inte ens på VM och OS, eller?"
- "Nej"
- "Då antar jag att det du inte är intresserad av ett sportlexikon då...?"
- "..."

Eller:
- "Hej, vill du ringa billigare?"
- "Nej"
- "Men, har du inte Telia?"
- "Jo"
- "Tycker du inte att det är dyrt?"
- "Nej"
- "Så då är du alltså inte intresserad av att ringa billigare...?"
- "..."

När jag har ont om tid brukar jag bara lägga luren bredvid radion en stund, så får dom roa sig själva ett tag.