2012-08-15

En perentes om mitt efternamn



Jag funderar på att byta efternamn. Mitt nuvarande är lite intetsägande och är inte riktigt med att underbygga min image. Jag arbetar med några olika alternativ och har samtidigt skapat säljande motton eller undertexter som med fördel kan finnas med till exempel när jag underskriver mail och dylikt. Här är några av förslagen:

Per Spectif
Den dynamiska mannen ur alla synviklar

Per Sikan
Fruktansvärt saftig kille

Per Phekt
Succekarriäristen utan fel och brister

Per Plex
Den förbluffande virrpannan

Per Iscopét
Mannen som aldrig kommer ut men ändå ser vad som sker på ytan

Per Ru
Sydamerikanskt exotisk

Kanske väljer jag ingen av dessa utan istället det gängse smeknamnet jag, helt utan att jag förstår varför, har haft i många år; Per Whärs.

Någon som har några bättre förslag?
...

10 kommentarer:

Jess sa...

Hahahaha! Ta vilket som, de är underbara! Fast om du väljer Per Phekt så gift dig aldrig med någon som heter De!

Singelmamman sa...

Jag har en kompis som i många år försökte få ett nytt mellannamn. Hon heter Pamp i efternamn och ville lägga till Kommunal..
Jag tycker alla dina förslag på namn är genialiska.

Per sa...

Jess: Haha. Per och De Phekt. Det är ju utmärkt...
Singelmamman: Haha. Genialiskt

Per-Anders sa...

Per Sonlige Per..?

Per S P sa...

Per-Anders: Också möjlig kandidat ;-)

Maria sa...

Sonal? Då kan du kanske börja jobba på Lernia.

Iod? Strukturera upp ditt liv.

Kele? Fast då ska du kanske inte åka till Finland på semester....

Kulator? Då blir du poppis hos alla kaffeälskare!

Per a sa...

Shit vad många bra alternativ du kommer med. Det där med kaffet är bäst. Jag har ett Europarekord i genomsnittligt antal liter kaffe per arbetsdag.

Maria sa...

Silja? Sätt krydda på tillvaron.

Det var ju roligt det här. Det är möjligt att jag återkommer ;-)

Fru Venus sa...

Ha ha! Många bra förslag. Jag hade en mattelärare i högstadiet som hette Stig Framot....

John sa...

Vilket otroligt bra namn han lärarn hade! Skulle teoretiskt kunna slås av tex Stig Åtsidan