2012-02-01

Dasskriminerande toalettuppdelning


Jag blev aningens fuktig idag om rumpan när jag satte mig på arbetsplatsens herrtoalett, vilket gav mig anledning att fundera över diskrimineringen som sker på all världens toaletter.

För visst är det väl en rest av en svunnen, ojämlik tid, det att vi har herr-och damtoaletter?

Jag kommer från och med idag arbeta aktivt, både på nordisk och internationell basis för att dela upp toaletter i ståkisstoaletter och sittkisstoaletter.

Detta kommer öka livskvaliteten för alla oss sittkissare och vi kan äntligen slippa förnedringen av att i alla sociala sammanhang fördomsfullt hamna i samma fack som ståkissmännen. Så att säga.

En positiv bieffekt är att den så missförstådda minoriteten ståkissande kvinnor kommer få en betydligt större samhörighet med majoriteten av världens män.

Och en positiv bieffekt av mina funderingar idag var att toabesöket tog så lång tid att min fuktiga rumpa hann självtorka.

1 kommentar:

Kattis sa...

Vill man att den fuktiga rumpan ska självtorka...?
Känns liksom som att någon annans fukt har tagit sig innan för huden, så att säga.

Men din idé om sitt- och ståtoaletter låter torrt och bra för framtiden.