2012-02-06

Rättelse: Britt ska det vara i baken

Min fru har låtit mig förstå att föregående rubrik kraftigt kan minskar mina chanser för närhet. Trots att jag har försökt förklara att den breda baken är min och att jag tycker det är lite jobbigt att motionera med en sånt stort paket, samt att jag ju bara skrev denna rubrik för att jag tyckte den var rolig och inte menat alls riktad mot någon närstående person och inte heller mot allmänheten, ja alltså trots det tvingar hon mig nu att göra en rättelse. Rubriken ska alltså vara:

Hellre baka bröd med kärlek än att älska med Britts bak.  

Och då är alla ni andra förutom mig själv välkomna att göra vad ni vill med Britt, under förutsättningar det är ok för henne. Detta uttalande gäller alltså bara mig personligen och endast under förutsättning att jag är gift med min nuvarande bedårande fru som har en söt liten bak, men jag då vill passa på att nämna att jag inte heller nödvändigtvis är fokuserad på själva baken i de sammanhang jag nu nämner, och om mot förmodan mina barn skulle läsa detta har mor och far inte över huvudtaget några åtagande i eller i närheten av den andre förälderns bak. Vi gillar dock att baka med kärlek, särskilt då bröd, vilket vi i båda familjerna har gjort i fyra generationer. Innan det hatade dom bröd, men det är en annan historia.

Inga kommentarer: