2012-06-15

Borta bra men hemma bäst sade bantaren om sin röv

Jag älskar att umgås med mina barn. Dom är fantastiskt roliga och påhittiga. Och kan skratta åt sig själva, även om det oftast är åt mig.  Idag var dom två stora med på jobbet. I bilen på väg dit talade vi om brottslingar.

Pappa: Vilka tycker ni är dom allra värsta brotten?

Storebror: Mörda tycker jag

Storasyster: Jag tycker det är att rövborta..

Pappa: Va?

Storasyster: Ja alltså, när något tar någon och så

Pappa: Usch ja, det måste vara hemskt att bli tagen. Och inte har man någon rumpa heller så man kan inte sitta ner

Storasyster: Va?

Papppa: Du sade ju rövbortad. Alltså att någon tar din röv.

Storasyster: hahaha, vad rolig jag är!
...

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

Ungar.... :-))

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Hahaha! Ja fyyy för att bli rövbortad, Det värsta jag vet!

Per sa...

Men man fattar plötsligt upprinnelsen till ordet rövare. Det var nog väldigt vanligt förr att man blev rövbortad...

Sus sa...

Bättre att ha ett stort arsel än att vara ett.

Per sa...

Jag känner många med små rumpor som är stora arsel