2012-05-19

Bajsjournalistiken från Kvällen har nått Morgonen

Jag tröttnade ju för ett tag sedan totalt på kvällstidningsgluttandet på nätet. Jag bestämde mig att sluta läsa nätAftonbladet och gå över till morgontidningarna på internet. Jag startade till och med en gruppen "Vi som slutat läsa aftonbladet" på Facebook. Den blev kanske något mindre succefull än jag hoppats på, men betydligt mer framgångrik har min personliga bojkott varit. Jag har helt klart blivit en bättre människa av att skita i kvällspressen.

Men det irrelevanta lort dom skriver i kvällstidningarna börjar tyvärr mer och mer snika sig in i morgontidningarnas artiklar. Se till exempel dessa exempel från DN.se idag:

Här talar vi ju inte direkt stort internationellt nyhetsstoff...

Fyndig rubrik a la "skapa snaskig rubrik av ingenting"

Kändisjournalistik som i vilken Vänt i Häcken som helst

Notera särskilt amatörkvällstidningstidningsankan JANPANSK

Och imorgon skriver dom om hur generade en hel värld är över alla tusentals människor som heter Dick.

Ja kattugglor och rökande norrmän har ju alltid haft issues

3 kommentarer:

Mammahäxan sa...

Prenumererar på DN. Håller med om att de ibland bara vill få till en rubrik. Det är trist.

Peranders sa...

Visst. It's all shit. Men det går så här när Bertkarlssoniseringen breder ut sig och allt handlar om pengar. Det är ju det här "vi" vill läsa och därmed genererar vinstpotential.

Sus sa...

Jag gillar den med Ockelbo bäst.
Otippat?